Kişisel
verilerin korunması Ruhum ve Ben Psikolojik Danışmanlık Merkezi (“Ruhum ve Ben”) için önemli bir
konudur. Ruhum ve Ben veri sorumlusu olarak, 6698 Sayılı Kişisel Verilerin Korunması
Kanunu’na (“KVKK”) uyum sağlanması için KVKK’nın öngördüğü ilkeleri benimsemekte,
kişisel verilerin işlenmesi, silinmesi, yok edilmesi, anonim hale getirilmesi,
aktarılması, ilgili kişinin aydınlatılması ve veri güvenliğinin sağlanmasıyla
ilgili yükümlülüklerini yerine getirmektedir. Bu kapsamda düzenlenen Gizlilik
ve Kişisel Verilerin Korunması Politikası kişisel verisi işlenen gerçek
kişilerin (“İlgili Kişi”) erişimine sunulmaktadır.
İşbu Gizlilik ve Kişisel Verilerin Korunması Politikası;
a.
Kişisel verileri toplama
yöntemlerini ve hukuki sebeplerini,
b.
Hangi kişi gruplarının
kişisel verilerinin işlendiğini (Veri Konusu Kişi Grubu Kategorizasyonu),
c.
Bu kişi gruplarına
ilişkin olarak hangi kategoride kişisel veri işlendiğini (Veri Kategorileri) ve
örnek veri türlerini,
d.
Bu kişisel verilerin
hangi iş süreçlerinde ve hangi amaçlarla kullanıldığını,
e.
Kişisel verilerin
güvenliğini sağlamak amacıyla alınan teknik ve idari tedbirleri,
f.
Kişisel verilerin
kimlere ve hangi amaçla aktarılabileceğini,
g.
Kişisel verileri saklama
sürelerini,
h.
Profilleme ve
Segmentasyon
i.
İlgili Kişiler’in
kişisel verileri üzerindeki haklarının neler olduğunu ve bu hakları nasıl
kullanabileceklerini,
j.
İlgili Kişiler’in
elektronik ticari ileti alma konusundaki olumlu veya olumsuz tercihlerini nasıl
değiştirebileceklerini,
k.
Resmi makamlarla kişisel
veri paylaşımını
l.
Çerez (Cookie) Kullanımı
ve Yönetimi
açıklamaktadır.
a. Kişisel Verileri Toplama Yöntemleri ve Hukuki
Sebepleri
Ruhum ve
Ben kişisel verileri Websiteleri, Websitelerinin mobil uygulamaları, sosyal
medya hesapları, çerezler, çağrı merkezi, idari ve adli makamlardan gelen
tebligatlar ve sair iletişim kanalları aracılığıyla işitsel, elektronik veya
yazılı olarak, KVKK’da belirtilen kişisel veri işleme şartlarına uygun olarak
ve işbu Gizlilik/Kişisel Verilerin Korunması Politikası’nda belirtilen hukuki
sebepler doğrultusunda toplamaktadır.
Ruhum ve
Ben kişisel veri işleme süreçlerinde ve bu süreçlere bağlı faaliyetlerde
kişisel verileri işlenen veri konusu kişi gruplarını aşağıdaki şekilde
kategorize etmektedir. Bununla beraber KVKK’nın 5. ve 6. maddelerinde
belirtilen kişisel veri işleme şartlarına uygun olarak ve işbu Gizlilik/Kişisel
Verilerin Korunması Politikasında belirtilen hukuki sebepler doğrultusunda sair
kişi gruplarının da (danışman, eğitimci, blogger) kişisel verileri
işlenebilmektedir.
1. |
a) Üye Müşteri ·
Kimlik Bilgisi: Ad, soyadı, doğum tarihi, cinsiyet, T.C. kimlik numarası ·
Lokasyon Bilgisi: Yaşadığı şehir, ilçe (“met-aybilisim.com” ve “satis.mpaket.com”
aracılığıyla yapılan alışverişin teslimat adresi) ·
İletişim Bilgisi: cep telefonu, e-posta adresi, adres, posta kodu, sabit
telefon ·
Finansal Bilgi: Vergi dairesi, fatura bilgileri, periyodik ödemelerin
çekilmesi için onay vermesi durumunda kredi kartı bilgileri ·
Müşteri/Üye Bilgisi: Üyelik bilgisi, üyelik ID numarası, medeni durumu, öğrenim
durumu ·
Müşteri/Üye İşlem Bilgisi: Satın alınan ürün/ler, alışveriş tutarı,
alışveriş tarihi, çağrı merkezi görüşme kayıtları, ticari iletişim izni,
faydalanılan kampanyalar/yarışmalar, kullanılan kuponlar, siparişe ilişkin
bilgiler, web sitesine kayıt tarihi, web sitesine son giriş yaptığı tarih ·
Risk Yönetimi Bilgisi: IP adresi ·
İşlem Güvenliği Bilgisi: Şifre, parola bilgileri ·
Pazarlama Bilgisi: Çerez kayıtları, hedefleme bilgileri, alışkanlık ve
beğenileri gösteren değerlendirmeler ·
İşitsel Veri: Çağrı merkezi görüşme kayıtları ·
Hukuki İşlem ve Uyum Bilgisi: Verilen hizmetin başlama ve bitiş zamanı,
yararlanılan hizmetin türü, aktarılan veri miktarı, İlgili Kişi’nin
elektronik ortamda verdiği ticari elektronik ileti izni, onay verdiği üyelik
sözleşmesi, kurumsal üyelik sözleşmesi, Ruhum ve Ben tarafından sunulan
hizmetlerden faydalanılmasını sağlayan sair hukuki metinler ve sözleşmeler ·
Pazarlama Bilgisi: İlgili kişinin verdiği ticari elektronik ileti iznine istinaden
gönderilen pazarlama amaçlı sms, e-posta mesajları veya çağrı merkezi
tarafından yapılan aramalar ·
Talep/Şikayet Yönetimi/İtibar Yönetimi Bilgisi: İlgili kişinin satın almış olduğu ürün
veya hizmete ilişkin web sitesi, mobil aplikasyon, sosyal medya hesapları
veya çağrı merkezi üzerinden ilettiği şikayet ve/veya talepler ile bu
istemlerin değerlendirilmesi veya yönetimi sürecinde yapılan işlemlere
ilişkin kayıtlar b) Misafir Müşteri (üye olmadan siteden alışveriş yapan
kullanıcılar) ·
Kimlik Bilgisi: Ad, soyadı, doğum tarihi, cinsiyet, T.C. kimlik numarası ·
Lokasyon Bilgisi: Yaşadığı şehir, ilçe ((“met-aybilisim.com” ve
“satis.mpaket.com” aracılığıyla yapılan alışverişin teslimat adresi) ·
İletişim Bilgisi: cep telefonu, e-posta adresi, adres, posta kodu, sabit
telefon ·
Finansal Bilgi: Vergi dairesi, fatura bilgileri ·
Misafir Müşteri İşlem Bilgisi: Satın alınan ürün/ler, alışveriş tutarı,
alışveriş tarihi, çağrı merkezi görüşme kayıtları, ticari iletişim izni,
faydalanılan kampanyalar, siparişe ilişkin bilgiler ·
Risk Yönetimi Bilgisi: IP adresi ·
İşlem Güvenliği Bilgisi: Şifre, parola bilgileri ·
Pazarlama Bilgisi: Çerez kayıtları, hedefleme bilgileri, alışkanlık ve
beğenileri gösteren değerlendirmeler ·
İşitsel Veri: Çağrı merkezi görüşme kayıtları ·
Hukuki İşlem ve Uyum Bilgisi: Verilen hizmetin başlama ve bitiş zamanı,
yararlanılan hizmetin türü, aktarılan veri miktarı, İlgili Kişi’nin
elektronik ortamda verdiği ticari elektronik ileti izni, Ruhum ve Ben
tarafından sunulan hizmetlerden faydalanılmasını sağlayan sair hukuki
metinler ve sözleşmeler ·
Pazarlama Bilgisi: İlgili kişinin verdiği ticari elektronik ileti iznine
istinaden gönderilen pazarlama amaçlı sms, e-posta mesajları veya çağrı
merkezi tarafından yapılan aramalar ·
Talep/Şikayet Yönetimi/İtibar Yönetimi Bilgisi: İlgili kişinin satın almış olduğu ürün
veya hizmete ilişkin web sitesi, mobil aplikasyon, sosyal medya hesapları
veya çağrı merkezi üzerinden ilettiği şikayet ve/veya talepler ile bu
istemlerin değerlendirilmesi veya yönetimi sürecinde yapılan işlemlere
ilişkin kayıtlar |
2. |
Çevrimiçi Ziyaretçi ·
İşlem Güvenliği Bilgisi: Şifre, cep telefonu, parola bilgileri ·
Hukuki İşlem Bilgisi/Risk Yönetimi Bilgisi: IP adresi ·
Hukuki İşlem ve Uyum Bilgisi: Verilen hizmetin başlama ve bitiş zamanı,
yararlanılan hizmetin türü, aktarılan veri miktarı. |
3. |
Satın Alınan Ürünün Adına Teslim Edileceği Kişi ·
Kimlik Bilgisi: Ad, soyadı, doğum tarihi, cinsiyet, T.C. kimlik numarası ·
Lokasyon Bilgisi: Yaşadığı şehir, ilçe ((“met-aybilisim.com” ve
“satis.mpaket.com” aracılığıyla yapılan alışverişin teslimat adresi) ·
İletişim Bilgisi: cep telefonu, e-posta adresi, adres, posta kodu, sabit
telefon ·
Finansal Bilgi: Vergi dairesi, fatura bilgileri |
4. |
Satıcı/Tedarikçi/Satıcı Adayı/Satıcı veya Tedarikçi Çalışanı
veya Yetkilisi ·
Kimlik Bilgisi: TC Kimlik No, Ad soyadı ·
İletişim Bilgisi: e-posta adresi, telefon, KEP adresi, adres, cep telefonu ·
Finansal Bilgi: Hesap No, Vergi dairesi, Vergi Kimlik Numarası, vergi
levhası, IBAN ·
Hukuki İşlem ve Uyum Bilgisi: İmza sirküler, faaliyet belgesi, ·
Özel Nitelikli Kişisel Veri/Hukuki İşlem Bilgisi: İmza ·
Görsel Bilgi: Fotoğraf |
1. |
a) Üye Müşteri Kişisel Verileri ·
Üyelik
işlemlerinin gerçekleştirilmesi, ·
Ruhum
ve Ben tarafından işletilen “met-aybilisim.com” ve “satis.mpaket.com” web
sitesi ve e-ticaret platformu (“platformlar”); üzerinden sunulan hizmetlerin
iyileştirilmesi, yeni hizmetlerin geliştirilmesi ve bununla ilgili
bilgilendirme yapılması, ·
Üye
Müşteri ile kurulan Üyelik Sözleşmesinin ifası amacıyla, ticari elektronik
ileti onayı mevcut Üye Müşteriler açısından; Üye Müşteri’nin tercih, beğeni
ve ihtiyaçlarının analiz edilmesi ve Üye Müşteri’ye özel tanıtım, fırsat ve
fayda sağlanması, ·
Üye
Müşterinin açık rızası doğrultusunda yeniden pazarlama, hedefleme, profilleme
ve analiz yapılarak Üye Müşteri’nin tercih ve beğenisi doğrultusunda
uygulama, mal/ürün ve hizmetlerin tanıtımının ve pazarlamasının yapılması, ·
Üye
Müşteri sorun ve şikayetlerinin çözümlenmesi, ·
Gerek
platform gerek mobil uygulama üzerindeki Üye Müşteri deneyiminin
iyileştirilmesi, ·
Muhasebe
ve satın alma işlemlerinin takibi, ·
Hukuki
süreçler ve mevzuata uyum, ·
İdari
ve adli makamlardan gelen bilgi taleplerinin cevaplandırılması, ·
Bilgi
ve işlem güvenliği sağlanması ve kötü amaçlı kullanımın önlenmesi, ·
İşlenen
verilerin güncel ve doğru olmasının sağlanması amacıyla gerekli
düzenlemelerin yapılması b) Misafir Müşteri (üye olmadan siteden alışveriş yapan
kullanıcılar) Kişisel Verileri ·
Platformlardan
“misafir” sıfatıyla alışveriş yapılabilmesi, ·
Platformlar
üzerinden sunulan hizmetlerin iyileştirilmesi, yeni hizmetlerin
geliştirilmesi ve bununla ilgili bilgilendirme yapılması, ·
Ticari
elektronik ileti onayı mevcut Misafir Müşteriler açısından; tercih, beğeni ve
ihtiyaçlarının analiz edilmesi ve Misafir Müşteri’ye özel tanıtım, fırsat ve
fayda sağlanması, ·
Misafir
Müşteri’nin açık rızası doğrultusunda yeniden pazarlama, hedefleme,
profilleme ve analiz yapılarak Misafir Müşteri’nin tercih ve beğenisi
doğrultusunda uygulama, mal/ürün ve hizmetlerin tanıtımının ve pazarlamasının
yapılması, ·
Misafir
Müşteri sorun ve şikayetlerinin çözümlenmesi, ·
Gerek
platform gerek mobil uygulama üzerindeki Misafir Müşteri deneyiminin
iyileştirilmesi, ·
Muhasebe
ve satın alma işlemlerinin takibi, ·
Hukuki
süreçler ve mevzuata uyum, ·
İdari
ve adli makamlardan gelen bilgi taleplerinin cevaplandırılması, ·
Bilgi
ve işlem güvenliği sağlanması ve kötü amaçlı kullanımın önlenmesi, ·
İşlenen
verilerin güncel ve doğru olmasının sağlanması amacıyla gerekli düzenlemelerin
yapılması, ·
Hukuki
yükümlülüklerin yerine getirilmesi |
2. |
Çevrimiçi Ziyaretçi Kişisel Verileri ·
5651
sayılı Kanun kapsamında çevrimiçi ziyaretçi verilerinin işlenmesi, ·
Hukuki
süreçler ve mevzuata uyum, ·
İdari
ve adli makamlardan gelen bilgi taleplerinin cevaplandırılması, ·
Bilgi
ve işlem güvenliği sağlanması ve kötü amaçlı kullanımın önlenmesi, ·
Hukuki
yükümlülüklerin yerine getirilmesi |
3. |
Satın Alınan Ürünün Adına Teslim Edileceği Kişi Kişisel Verileri ·
Ürün
teslim süreçlerinin yürütülmesi, ·
Muhasebe
ve satın alma işlemlerinin takibi, ·
Hukuki
süreçler ve mevzuata uyum, ·
İdari
ve adli makamlardan gelen bilgi taleplerinin cevaplandırılması, ·
Bilgi
ve işlem güvenliği sağlanması ve kötü amaçlı kullanımın önlenmesi, ·
İşlenen
verilerin güncel ve doğru olmasının sağlanması amacıyla gerekli
düzenlemelerin yapılması, ·
Hukuki
yükümlülüklerin yerine getirilmesi |
4. |
Satıcı/Tedarikçi/Satıcı Adayı/Satıcı veya Tedarikçi Çalışanı
veya Yetkilisi Kişisel Verileri ·
Sözleşme
süreçlerinin yürütülmesi, ·
Muhasebe
ve satın alma işlemlerinin takibi, ·
Hukuki
süreçler ve mevzuata uyum, ·
İdari
ve adli makamlardan gelen bilgi taleplerinin cevaplandırılması, ·
Bilgi
ve işlem güvenliği sağlanması ve kötü amaçlı kullanımın önlenmesi, ·
İşlenen
verilerin güncel ve doğru olmasının sağlanması amacıyla gerekli
düzenlemelerin yapılması, ·
Hukuki
yükümlülüklerin yerine getirilmesi |
Ruhum ve
Ben, kişisel verilerinizin gizliliği, bütünlüğü ve güvenliğinin sağlanması için
gerekli teknik ve idari her türlü tedbiri almayı ve gerekli özeni göstermeyi
taahhüt etmektedir.
Ruhum ve
Ben, kişisel verilere yetkisiz erişimi, hatalı kullanımı, kişisel verilerin
hukuka aykırı olarak işlenmesini, ifşa edilmesini, değiştirilmesini veya imha
edilmesini engellemek için gerekli önlemleri almaktadır. Ruhum ve Ben kişisel
verileri işlerken güvenlik duvarları ve Güvenli Soket Katmanı (SSL) şifrelemesi
gibi genel kabul görmüş güvenlik teknolojisi standartlarını kullanmaktadır.
Buna ek olarak, web sitesi, mobil uygulama ve mobil sitesi aracılığıyla Ruhum
ve Ben’e kişisel verilerinizi gönderirken, bu veriler SSL kullanılarak
aktarılmaktadır.
Ruhum ve
Ben işlediği kişisel verilere hukuka aykırı erişimin engellenmesi, bu verilerin
hukuka aykırı işlenmesinin önlenmesi ve kişisel verilerin muhafazasının
sağlanmasına ilişkin olarak:
·
Kişisel verilerin
alındığı web sitesi veya mobil uygulamadaki tüm alanlar SSL ile korur,
·
Web sitesi veya mobil
uygulamadan toplanan kişisel verilerin hukuka aykırı olarak işlenmemesi için,
çalışanlarına yönelik erişim yetki ve kontrol matrisleri oluşturur ve
uygulamaya alır,
·
Kişisel verilere hukuka
aykırı olarak erişilmemesini sağlamak üzere; periyodik olarak sızma testleri
yaptırır, sistemin yetkisiz erişimlere dayanıklılığını test eder,
·
Birincil işleme amacı
dışında kalan tüm ikincil veri işlemeler bakımından, Pseudonymization (takma
adlı veri) yöntemini kullanır. Pseudonymous verinin ilgili kişinin tespit
edilmesini olanaksız kılmasını sağlamak amacıyla da bu verinin yer aldığı
sistemlerde şifreleme yöntemleri kullanır ve bu verilere daha sıkı bir erişim
yetki ve kontrol politikası uygular,
·
Kağıt ortamdaki kişisel
verilerin mutlaka kilitli dolaplarda muhafaza edilmesini ve sadece yetkili
kişiler tarafından erişilmesini sağlar.
·
Hizmet alınan üçüncü
taraflara ait çerezler aracılığıyla işlenen kişisel veriler, üyelik sona erdiği
takdirde üçüncü taraflara ait sistemlerden silinmektedir.
Ruhum ve Ben’in gerekli bilgi güvenliği önlemlerini almasına
karşın, Ruhum ve Ben tarafından işletilen platformlara veya Ruhum ve Ben
sistemine yapılan saldırılar sonucunda kişisel verilerin zarar görmesi veya
yetkisiz üçüncü kişilerin eline geçmesi durumunda, Ruhum ve Ben bu durumu
derhal sizlere ve Kişisel Verileri Koruma Kurulu’na bildirir ve gerekli
önlemleri alır.
Ruhum ve
Ben kişisel verileri yalnızca işbu Gizlilik ve Kişisel Verilerin Korunması Politikasında
belirtilen amaçlar doğrultusunda ve KVKK’nın 8. ve 9. maddelerine uygun olarak
üçüncü kişilere aktarmaktadır. Bu kapsamda işlenen Üye Müşteri/Misafir Müşteri
verileri ve satın alınan ürünün adına teslim edileceği kişi bilgisi, satıcı ve
kargo şirketi ile paylaşılmakta ve bu verilere gerektiğinde çağrı merkezi
tarafından da erişilebilmektedir. Adına fatura tanzim edilecek kişi bilgisi
faturanın ilgili kişiye gönderimi amacıyla kargo şirketi ile paylaşılmaktadır.
Üye
Müşteri/Misafir Müşteri’ye ait cep telefonu numarası ve/veya e-posta adresi;
ticari elektronik ileti onayına istinaden alışveriş tercih, beğeni ve
alışkanlıkları doğrultusunda tanıtım, reklam yapılabilmesi, fayda ve fırsat
sunulabilmesi amacıyla ticari elektronik ileti aracı hizmet sağlayıcısı ile
paylaşılmaktadır.
Web sitesi
veya mobil uygulama kullanım tercihleri ve gezinti geçmişi, segmentasyon
yapılması ve Üye Müşteri/Misafir Müşteri ile beğeni ve tercihleri doğrultusunda
iletişime geçilmesi amacıyla, çerez (cookie) hizmeti alınan yurt içi/yurt
dışında bulunan iş ortaklarımızla paylaşılmaktadır.
Bu kapsamda
gerçekleştirilen kişisel veri aktarımları, ilgili üçüncü tarafın sunduğu
güvenli ortam ve kanallar aracılığıyla gerçekleşmektedir. Üçüncü taraflardan
alınan hizmetin içeriği ve kapsamına bağlı olarak; Üye Müşteri/Misafir
Müşteri’nin kişisel verilerinin aktarımına gerek olmayan tüm hallerde
Pseudonymous data (takma adlı veri) kullanılarak aktarım yapılmaktadır.
Üye
Müşteri/Misafir Müşteri memnuniyetinin ve bağlılığının artırılması amacıyla,
Üye Müşteri/Misafir Müşteri’ye ait veriler pazar araştırması yapacak
şirketlerle paylaşılmaktadır.
Yukarıda
belirttiğimiz yurt içi ve yurt dışı aktarıma konu kişisel veriler,
güvenliklerini sağlayacak teknik tedbirlerin yanı sıra; hukuki ilişkinin karşı
tarafının veri sorumlusu veya veri işleyen olması dikkate alınarak sözleşmelerimizde
yer verilen KVKK uyumlu hükümler sayesinde hukuki olarak da korunmaktadır.
Yukarıda
belirtildiği şekilde bilgi paylaşılması sırasında Türkiye dışındaki ülkelere kişisel
bilgileri aktarırken, verilerin bu politikaya uygun olarak ve veri korumaya
ilişkin uygulanacak hukukun izin verdiği şekilde aktarılması sağlanmaktadır.
Ruhum ve Ben işlediği kişisel verileri ilgili mevzuatta öngörülen
veya işleme amacının gerektirdiği süreler boyunca KVKK ile uyumlu olarak
muhafaza eder. Kişisel Veri Saklama ve İmha Politikamızda bu süreler yaklaşık
olarak aşağıdaki gibidir:
Çağrı Merkezi ses kayıtları |
3 yıl |
6563 Sayılı Kanun ve ilgili ikincil mevzuat |
Üyelik ve siparişe ilişkin kayıtlar |
10 yıl |
6098 Sayılı Kanun |
Muhasebe ve finansal işlemlere ilişkin tüm kayıtlar |
10 yıl |
6102 Sayılı Kanun, 213 Sayılı Kanun |
Çerezler |
En fazla 540 gün |
|
Ticari elektronik ileti onay kayıtları |
Onayın geri alındığı tarihten itibaren 1 yıl |
6563 Sayılı Kanun ve ilgili ikincil mevzuat |
Çevrim içi ziyaretçilere ilişkin trafik bilgileri |
2 yıl |
5651 Sayılı Kanun |
İş başvurusu dolayısıyla alınan bilgiler ve/veya cv'ler |
1 yıl |
|
Üye Müşteri/Misafir Müşterilere ilişkin kişisel veriler |
Hukuki ilişki sona erdikten sonra 10 yıl; 6563 Kanun ve ilgili
ikincil mevzuat uyarınca 3 yıl |
6563 Sayılı Kanun, 6102 Sayılı Kanun, 6098 Sayılı Kanun, 213
Sayılı Kanun, 6502 Sayılı Kanun |
Tedarikçilere ilişkin kişisel veriler |
Hukuki ilişki sona erdikten sonra 10 yıl |
6102 Sayılı Kanun, 6098 Sayılı Kanun ve 213 Sayılı Kanun |
Kullanılabilirlik testi araştırması amacıyla alınan kişisel
veriler |
2 hafta |
Çerezler yoluyla elde ettiğimiz kişisel verilerin saklama süreleri
konusunda Çerez (Cookie) Politikamızı inceleyebilirsiniz.
Ruhum ve
Ben Üye Müşteri/Misafir Müşteri’ye ilişkin olarak işlediği kişisel verileri
kullanarak;
·
a. Ticari elektronik
ileti alma konusunda onay veren Üye Müşteri/Misafir Müşteri’ye ilişkin olarak,
Üye Müşteri/Misafir Müşteri’nin beğeni ve tercihlerine daha uygun içerik
hazırlanması, reklam, tanıtım, indirim yapılabilmesi amacıyla profilleme ve
segmentasyon yapmaktadır.
·
b. Ticari elektronik ileti onayı vermemiş olan Üye Müşteri/Misafir
Müşteri bakımından da profilleme ve segmentasyon yapılarak;
a.
Ürün iyileştirmesi
yapılması (en çok satılan veya satılmayan ürün kategorilerinin belirlenmesi),
b.
Alışveriş tercihlerinin
analiz edilmesi suretiyle modellemeler yapılarak belirli bir ürünü alma
potansiyeli olan müşteri gruplarına yönelik kampanyalar düzenlenmesi ve sisteme
yüklenmesi,
c.
Satış potansiyelinin
artırılmasına yönelik aksiyonlar alınması gibi çalışmalar yapılmaktadır.
Profilleme
ve segmentasyon çalışmaları kapsamında Üye Müşteri/Misafir Müşteri’nin kişisel
verileri özellikle ad ve soyadı, cep telefonu, e-postası veya adres bilgisi
doğrudan kullanılmamakta, bunun yerine kendilerine atanan Üye Müşteri/Misafir
Müşteri ID’leri ile işlem yapılmaktadır. Üye Müşteri/Misafir Müşteri ID’si veya
diğer bir ifade ile takma adlı veri kullanımı sayesinde Müşteri/Üye’nin kişisel
verilerinin korunması sağlanmaktadır. Üye Müşteri/Misafir Müşteri ID’leri Ruhum
ve Ben içinde sadece ilgili kişi veya departmanların erişimine açıktır. Üye
Müşteri/Misafir Müşteri’ye atanan bu ID’ler Ruhum ve Ben tarafından sistem
içinde şifreli olarak muhafaza edilmekte ve bu bölüme erişim yine sadece
sınırlı kişilere tanınmaktadır.
Ruhum ve Ben tarafından işlenen kişisel veriler üzerinde İlgili
Kişi’nin KVKK madde 11 uyarınca sahip olduğu haklar aşağıda sıralanmaktadır:
·
Kişisel veri işlenip
işlenmediğini öğrenme,
·
Kişisel verileri
işlenmişse buna ilişkin bilgi talep etme,
·
Kişisel verilerin
işlenme amacını ve bunların amacına uygun kullanılıp kullanılmadığını öğrenme,
·
Yurt içinde veya yurt
dışında kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişileri bilme,
·
Kişisel verilerin eksik
veya yanlış işlenmiş olması hâlinde bunların düzeltilmesini isteme,
·
KVKK 7. maddede öngörülen şartlar çerçevesinde
kişisel verilerin silinmesini veya yok edilmesini isteme,
·
(d) ve (e) bentleri
uyarınca yapılan işlemlerin, kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişilere
bildirilmesini isteme,
·
İşlenen verilerin
münhasıran otomatik sistemler vasıtasıyla analiz edilmesi suretiyle kişinin
kendisi aleyhine bir sonucun ortaya çıkmasına itiraz etme,
·
Kişisel verilerin kanuna
aykırı olarak işlenmesi sebebiyle zarara uğraması hâlinde zararın giderilmesini
talep etme.
Kişisel
verileriniz üzerindeki haklarınızı kullanmak amacıyla; Ruhum ve Ben web sitesi
üzerinden erişebilir ve gerekli değişiklik, güncelleme ve/veya silme gibi
işlemleri yapabilirsiniz. Ayrıca, Ruhum ve Ben tarafından işletilen elektronik
ticaret platformlarının web sitesi veya mobil uygulamasında yer alan KVKK madde
13 uyarınca düzenlenen “Başvuru Formu”’nda belirtilen yöntemlerle başvurunuzu
yapabilir ve haklarınızı kullanabilirsiniz.
Ruhum ve
Ben tarafından işletilen elektronik ticaret platformlarının web sitesi veya
mobil uygulamasına üye olurken veya daha sonraki bir zamanda vermiş olduğunuz
ticari elektronik ileti alma konusundaki olumlu veya olumsuz tercihlerinizi
dilediğiniz zaman “Hesabım” bölümüne erişerek değiştirebilir veya
güncelleyebilirsiniz.
Üyeliğin
sona erdirilmesi, ticari elektronik ileti alma konusunda verdiğiniz onayın geri
alınması anlamına gelmemektedir. Bu nedenle ayrıca verdiğiniz onayı geri almaya
ilişkin tüm işlemleri tamamladığınızdan emin olunuz.
Çerez
yönetimi konusunda, Çerez (Cookie) Politikamızda belirtilen adımları takip
edebilirsiniz.
Ruhum ve
Ben, Ruhum ve Ben tarafından işletilen elektronik ticaret platformlarına ve
mobil aplikasyonlara yaptığınız ziyaret veya üyeliğe ilişkin kişisel
verilerinizi ve gezinme bilgileriniz gibi trafik bilgilerinizi; Ruhum ve Ben’in
yasalar karşısındaki yükümlülüğünü ifa etmesi amacıyla (suçla mücadele, devlet
ve kamu güvenliğinin tehdidi ve benzeri ancak bununla sınırlı olmamak üzere Ruhum
ve Ben’in yasal veya idari olarak bildirim veya bilgi verme yükümlülüğünün
mevcut olduğu durumlarda) yasal olarak bu bilgileri talep etmeye yetkili olan
kamu kurum ve kuruluşları ile paylaşabilecektir.
Ruhum ve
Ben tarafından kullanılan çerezler, çerez çeşitleri, amaçları, saklama süreleri
ve çerez yönetimi ile ilgili detaylı bilgi için Çerez (Cookie) Politikamızı
inceleyebilirsiniz.
Ruhum ve
Ben, web sitesi, mobil uygulaması veya mobil sitesi aracılığıyla işlediği kişisel
verileri, KVKK madde 7, 17 ve Türk Ceza Kanunu madde 138 uyarınca ilgili
kanunların öngördüğü süreler ve/veya işleme amacının gerekli kıldığı süreler
boyunca saklamaktadır. Bu sürelerin sona ermesi durumunda ise Kişisel Verilerin
Silinmesi, Yok Edilmesi veya Anonim Hale Getirilmesi Hakkında Yönetmelik
hükümleri uyarınca silecek, yok edecek veya anonim hale getirecektir.
Ruhum ve
Ben tarafından kişisel verilerin silinmesi, kişisel verilerin ilgili
kullanıcılar için hiçbir şekilde erişilemez ve tekrar kullanılamaz hale
getirilmesi işlemini ifade etmektedir. Ruhum ve Ben bunun için kullanıcı
seviyesinde erişim yetki ve kontrol matrisi oluşturur ve uygulamaya alır. Veri
tabanında silme işleminin gerçekleştirilmesi için gerekli tedbirleri alır.
Ruhum ve
Ben tarafından kişisel verilerin yok edilmesi, kişisel verilerin hiç kimse
tarafından hiçbir şekilde erişilemez, geri getirilemez ve tekrar kullanılamaz
hale getirilmesi işlemini ifade etmektedir.
Ruhum ve
Ben tarafından kişisel verilerin anonim hale getirilmesi, kişisel verilerin
başka verilerle eşleştirilse dahi hiçbir surette kimliği belirli veya
belirlenebilir bir gerçek kişiyle ilişkilendirilemeyecek hale getirilmesini
ifade etmektedir.
Ruhum ve
Ben, Kişisel Verilerin Silinmesi, Yok Edilmesi veya Anonim Hale Getirilmesi
Hakkında Yönetmelik uyarınca hazırladığı Kişisel Verilerin Saklanması ve İmhası
Politikası kapsamında silme, yok etme ve anonim hale getirmeye ilişkin
yöntemleri ve aldığı teknik ve idari tedbirleri ayrıntılı olarak
açıklamaktadır. Bu Politika’da ayrıca Yönetmeliğin öngördüğü periyodik imhanın
gerçekleştirileceği zaman aralığı 6 ay olarak belirlenmiştir.
Ruhum ve
Ben, işbu Gizlilik/Kişisel Verilerin Korunması Politikası’nda her zaman
değişiklik yapabilir. Bu değişiklikler, değiştirilmiş yeni Gizlilik/Kişisel
Verilerin Korunması Politikası’nın yayınlanmasıyla birlikte derhal geçerlilik
kazanır. İşbu Gizlilik/Kişisel Verilerin Korunması Politikası’ndaki
değişikliklerden haberdar olmanız için, siz üyelerimize gerekli bilgilendirme
yapılacaktır.